יום ראשון, 15 ביוני 2014

הגדלת ההכנסות בזמן פרישה מעבודה וסמוך לה



מצוי בפרישה או לקראת פרישה- אולי אתה יכול להגדיל את הכנסותיך!


מידי שנה מצטרפים למעגל הפורשים מעבודה כ- 25,000 איש.
כעת, לאחר שפרשו מעבודתם רבת השנים, נתקלים הפורשים החדשים באווירה חדשה, בה שכרם פוחת והם חיים מהחסכונות ומהקצבאות הרבות אותן צברו במהלך השנים.

אחד החששות הגדולים של הפורשים הוא איך להתמודד עם המציאות החדשה ואיך להתנהל במציאות בה ייתכן ובעוד מספר שנים ההוצאות הכספיות הרבות שלהם יעלו בצורה ניכרת כתוצאה מבעיות בריאות.

מעבודה רבת השנים עם אוכלוסיית הפורשים ניתן ללמוד, כי לא אחת אוכלוסיה זו אינה מודעת לעובדה כי היא יכולה לתכנן את הצעדים לפרישה ואף לגרום לכך כי הכנסותיהם החודשיות יעלו מידי חודש! לאורך השנים הדבר מתבטא במאות אלפי שקלים שיסייעו לפורשים לשמור על רמת המחייה לה הם רגילים.

באחד המקרים בהם טיפל המשרד הגיע זוג, הבעל היה בגיל 64, לאחר 35 שנות עבודה בתעשייה אווירית ואישתו בת 61, אשר הייתה לאורך השנים עקרת בית.


 הזוג ערך חישוב פניסיוני וראה כי הוא יכול להגיע להכנסה חודשית של 19,000 ₪ מכל הקצבאות ואף הופתע כי לאישה לא מגיעה קצבת זקנה אלא מגיל 70 שכן כאמור האישה הייתה עקרת בית שלא עבדה מעולם.

בבדיקת הנתונים של האישה עלה כי לאישה ישנה אפשרות להגיע לקצבת זקנה באמצעות הגשת תביעה לנכות כללית, כלומר אם האישה תצליח לזכות בקצבת נכות, תשמש קצבת הנכות כקצבת זקנה.

ואכן כך היה. האישה שסבלה מבעיות בגב, פיברומיאלגיה, ודיכאון עברה את הוועדות הרפואיות ואושרו לה 100% לצמיתות!
כלומר: באמצעות הגשת התביעה ואישורה, גדלה הכנסת המשפחה החודשית בסך של 3,500 ₪ שכן המשפחה כעת תהיה פטורה מתשלום משמעותי בארנונה.

מקרה אחר היה של פורש צבא קבע. ויקו, שם בדוי, היה בן 63, וסיים את שירותו הצבאי בדרגת סא"ל.

לצערו של ויקו תקף אותו לאחרונה סרטן קשה באשכים.

ויקו חשש מהוצאות הרפואיות הגדולות שנפלו אליו כתוצאה מהטיפולים הרבים והגיע לבדוק את האפשרות להגדיל את ההכנסות.

הבדיקה העלה כי ויקו כתוצאה מהבעיות הרפואיות הקשות מהם הוא סובל זכאי לפטור ממס הכנסה.

אכן ויקו עבר את הוועדות הרפואיות אשר הכירו בו באחוזי נכות לצמיתות. התוצאה הייתה שהכנסת המשפחה גדלה בסך של 5,000 ₪ לחודש לכל ימי חייו, ובכך נטל ההוצאות הגדולות והקשיים הכלכליים פחתו.

לסיכום תכנון לפרישה, חשיבה טובה עשויים להוות בסיס כלכלי איתן למשפחה ולהגדיל את ההכנסות החודשית של המשפחה לאורך זמן.  


פייפר את כהן, משרד עורכי דין
רח' היצירה 5 רעננה
טל': 077-5180500


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה