יום שני, 1 בספטמבר 2014

הכרה בפוסט טראומה כתאונת עבודה

לא אחת רבים חווים אירוע קשה בעבודה ולאחריו מעוניינים לטעון כי אותו אירוע גרם להם לתגובה פוסט טראומטית מסויימת.


אולם מהצד השני המוסד לביטוח לאומי לא מעוניין להכיר במקרים כאלו והופך תביעות להכרה כזו כעניין קשה.

בסוף השבוע שעבר נפרצה הדרך בעבור מי שעבר אירוע כזה והמוסד לביטוח לאומי הסכים לרכך את הפרשנות להכרה זו.

היה מדובר בעובד בדרגה ניהולית שראה את אחד העובדים שלו עליו פיקח מתעלף ומתמוטט בעבודה, לאחר מכן אותו עובד איבד את ההכרה, והתובע ליווה את העובד יד ביד עד אשר פינו אותו לבית החולים וטיפלו בו.

מקום העבודה בו עבד התובע היה מקום מתנכל לעובדים, רודה בהם, דבר לכשעצמו עלול להוביל לדיכאון כלשהוא שאינו קשור לפוסט הטראומה.

על מנת שמקרה כזה יוגדר כהגדרה של פוסט טראומה, על המקרה להיות אירוע מיוחד כלומר: אירוע שלא קורה כל יום.


אולם במקרה של התובע היה רקע של בעיות נפשיות שקדמו לאירוע ובהם העובדה כי התובע איבד את אביו בגיל צעיר עקב טרגדיה משפחתית.

בשביל המוסד לביטוח לאומי מקרה הזה הוא מקרה קלאסי כדי לדחות את התביעה ולטעון כי האירוע הפוסט טראומטי שנגרם לתובע, אינו קשור לתאונת העבודה הנוכחית וקשור במצב תחלואתי טבעי.





בתביעה שהוגשה לביטוח לאומי צורפו חוות דעת של רופאים  אשר טענו לאורך על הדרך כי המקרה הזה שאירע בעבודה היה כה קיצוני שגרם לגל דיכאון קשה לתובע, זאת למרות הרקע הקשה של התובע ולפיו לתובע היה רקע של מצב נפשי שקדם לתאונה.

עוד נטען בתביעה כי המקרה שאירע ובו הליווי הממושך של התובע עם העובד שנפגע, החוויה הקשה שליוותה את התובע לכל אורך היום עם העובד עליו פיקח הינם אירוע מיוחד.

כאמור למוסד לביטוח לאומי לא נותרה ברירה אלא להכיר במקרה כמקרה של אירוע מיוחד עקב אירוע פוסט טראומטי.

הרעיון והמסר החדש לתובעים הוא שאם אירע אירוע קיצוני בעבודה ולמרות העובדה כי לתובע היו אירועים אחרים שהיו עשויים לגרום לתגובה דיכאונית, יש להוכיח את הכובד של אותו אירוע על המצב החדש. 

ככל שתצליחו להוכיח כי לאותו אירוע היה משקל כבד, הרי שהוא גובר על אותם אירועים אחרים שקרו לתובע והסיכויים להכרה במקרה כתאונת עבודה יעלו.


פייפר את כהן, משרד עורכי דין
רח' היצירה 5 רעננה
טל': 077-5180500



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה