יום שבת, 12 ביולי 2014

אחוזי נכות וזכויות נפגעי חרדה



המצב הבטחוני מביא איתו לא מעט נפגעי חרדה וטראומה. אך לאילו זכויות יהיו זכאים אלו שנפגעו היום? האם ביטוח לאומי וחברות הביטוח מכירים בפגיעה?


רבים מהנפגעים סובלים לאחר האירוע מטראומה, לאחר ששמעו את הפיצוצים או היו עדים להם.אולם הדרך לקבל הכרה כנפגע חרדה מביטוח לאומי או מחברות הביטוח אינה פשוטה כלל וכלל 

איפה מתחילים?

ראשית, יש להקפיד על רישום המקרה של האירוע ואף מומלץ להכין רשימת עדים של אנשים שראו את המקרה וראו כי היית עד/ה למקרה שימו לב: לא אחת תיקים נופלים על עניין הרישום וחוסר התיעוד במסמכים רפואיים.

אם עברת את מחסום התיעוד הרפואי, עליך להוכיח אחוזי נכות וגם כאן יש להוכיח את חומרת הבעיה.ככל שהבעיה חמורה יותר, כך תוכל לזכות באחוזי נכות גבוהים יותר.

מתי להגיש תביעה?

יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים: האם המקרה הוא של טראומה חולפת, או שמדובר במקרה קבוע? איך הטיפול התרופתי משפיע על הטראומה? ומהו משך הזמן שחולף מאז תחילת הטראומה?
  
לכן מומלץ לא להגיש את התביעה מהר מידי, אלא רק לאחר שרואים נזק בפועל.

דוגמאות

באחד התיקים בהם טיפל משרדנו היה מדובר במקרה של לקוחה עם טראומה מתמשכת ולא חולפת.

בעזרת תיעוד רב של המחלה שלא חלפה הצלחנו להוכיח כי ללקוחה יש נכות נפשית כתוצאה מהטראומה.

 במקרה אחר, לקוח שהיה עד לפיצוץ של רקטה סבל מטראומה חמורה. המוסד לביטוח לאומי הכיר במקרה, אולם סירב לפסוק אחוזי נכות בטענה כי אין תיעוד רב.

לאחר שהכנו את תיק הלקוח - שונה מצבו. הלקוח הצליח להוכיח כי הוא אינו מתפקד, לא שב לעבודה ואינו מסוגל לקיים מערכת יחסים תקינה עם אישה. התוצאה הייתה נכות בת 40% וקצבה קבועה לכל ימי חייו בשיעור של 6000 ש״ח.


פייפר את כהן, משרד עורכי דין
רח' היצירה 5 רעננה
טל': 077-5180500

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה