יום ראשון, 27 ביולי 2014

פטור ממס הכנסה: 3 טיפים למיצוי הזכויות



ציבור רב מגיש מידי שנה תביעות לפטור מתשלום מס הכנסה, אולם רוב מגישי התביעות נתקלים בקשיים רבים, בסחבת במימוש הזכויות ולרוב התביעות נדחות על חודו של אחוז. בבלוג זה נעניק לכם שלושה טיפים חשובים למיצוי הזכויות לפטור ממס הכנסה.

 

לציבור התובעים עולות שאלות רבות לגבי איך ניתן בכל מקרה להגיש לפטור הנכסף.ננסה לתת 3 טיפים שיעזרו לכם להגיע לפטור.

טיפ 1- רשימה מפורטת


ראשית, יש לערוך רשימה מפורטת ורשימת מחלות.
הכלל הכי חשוב בתביעות מסוג זה, ככל שאתה סובל ממחלות כרוניות קשות, הסיכוי להגיע לפטור גבוה יותר.

ננסה לתת שתי דוגמאות למקרים שטופלו על ידי המשרד.

מקרה ראשון- מחלת כוליטיס קשה עם סיבוכים ברגליים, מחלה שגרמה לתובע להפסיד עבודה ולעבור טיפולים חודש אחרי חודש. מעבר למחלה זו לתובע היו בעיות שוליות ביותר, כמו בעיות אורטופדיות קלות, בעיות זיכרון קלות ודיכאון קל.

 בשיחת הייעוץ המלצנו ללקוח לעשות הערכה מחודשת על התיק ולשקול אם להגיש את התיק. באחת הבדיקות מצאנו שרופאים שיבדקו אותו בוועדות הרפואיות, יפסקו במקרה הטוב ללקוח 60% על מחלת כוליטיס חמורה ו30% על סיבוכים ברגליים. וכך היה בוועדות.

התוצאה הייתה שהגענו לרף גבוה של 78%, ללא סיבוכים אחרים. מכאן הדרך להגיע לפטור קל יותר, ובסוף התהליך הלקוח עמד 90.5% אחוז רף המספיק לפטור.

מקרה שני- הוא מקרה של מחלות פרקינסון, סיבוכים בלב, דיכאון ויתר בעיות משניות.
בתביעות מסוג זה בהם מדובר בחולי פרקינסון, יש יתרון, שכן אם מדובר בפרקינסון דו צדדי, החישוב הוא אריטמטי, כלומר מחברים את הנכות בצד שמאל ובצד ימין.

אולם למרות הנכות בפרקינסון, היה צריך לעבוד קשה לפטור, ולהוכיח אחוזי נכות גבוהים, גם במקרים ובמחלות האחרות, התוצאה הייתה שהצלחנו להוכיח בעיות קשות והלקוח עבר לפטור.

לסיכום- ככל שיש לך מספר מחלות חמורות, הסיכוי לפטור גדל.

טיפ 2- הערכות לוועדה


יש להערך לכל וועדה ולהביא את מקסימום המסמכים הרפואיים שיש בידיכם.אם עד למועד הוועדה עבר זמן רב, יש לערוך ריענון של המסמכים שכן הוועדות אוהבות מידע עדכני וחדש.

טיפ 3- חוות דעת רפואית או מסמכים מקופת חולים?


לא אחת עולה שאלה והיא האם להסתמך על מסמכים מקופת חולים, או חוות דעת רפואית.

התשובה היא ככל שיש לך מסמכים רפואיים מקופת חולים, רפואי הוועדות אוהבים את זה, ומעניקים לזה משקל גבוה מאוד, על פני חוות דעת פרטית בה שילמת כסף למומחה.

למשל, באחת המקרים בהם היה מדובר בפיברומיאלגיה קשה של לקוחה, בחרנו ביודעין לא להגיש חוות דעת שתטען לאחוזי נכות של 40%, אלא בחרנו להשתמש בניירת של בית החולים שתציג מערכת קשה של פיברומיאלגיה.

הרופאים בוועדות אכן קיבלנו את הטענות למחלה קשה והמליצו על אחוזי נכות גבוהים.
רוצים לקבל תמונת מצב לגבי זכויותיכם? צרו קשר עם המשרד.


פייפר את כהן, משרד עורכי דין
רח' היצירה 5 רעננה
טל': 077-5180500


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה